Info Producator:  
Info Produs:





CloudWay - versiune 1.0.0


DE VIS SOFTWARE SRL
RO 21361164
J40/5329/2007
Str. George Valsan 12, sector 6, Bucuresti
RO46 RNCB 0066 0724 3398 0001
BCR - CRANGASI

Tel: +40 744.262.116
Fax: +40 31.421.33.01
Web: https://www.CloudWay.ro
Email: office@de-vis-software.ro
 
   
   
   
LEGENDA BUTOANE  
   
CANCEL se renunta la salvarea datelor modificate din tabel

SELECT autorizeaza (salveaza) datele modificate in tabel

PRINT PREVIEW previzualizare document pentru tiparire

SELECT selectare inregistrare din tabel
Adauga adaugare de produse, terminale, categorii, subcategorii

sterge stergere inregistrare

editeditare (modificare) inregistrare

tipareste tiparire la imprimanta a documentului

 

 

 

 

 

DUPA CE ATI CREAT CONTUL SI V-ATI LOGAT, TREBUIE SA COMPLETATI NOMENCLATOARELE DE LA PUNCTUL 2 SI SETARILE DE LA PUNCTUL 8 DIN TABELUL DE MAI JOS. Contul beneficiaza de sesiune LIVE, adica delogarea expira doar atunci cand se da LOGOUT, sau se inchide browser-ul.

 

 

 

1. FORMULARUL LOGIN

LOGIN Pentru un cont nou se da clic pe butonul respectiv. Contul poate fi alocat pentru persoane fizice autorizate, asociatii familiale, firme, etc.

Toate datele cerute in formularul de inscriere sunt obligatorii.
Se recomanda mare atentie la introducerea adresei de email deoarece acolo veti primi un link de activare fara de care contul Dvs. nu poate fi activat.

Daca ati uitat parola, trebuie sa introduceti user-ul Dvs., o parola oarecare, bifati casuta "Am uitat parola mea" si dati clic pe butonul LOGIN. Veti primi automat un email cu user-ul si parola Dvs.



SUS

2. NOMENCLATOARE

Serii Documente

serii documente

serii documente adauga
Este primul nomenclator care trebuie completat - la click pe butonul ADAUGA SERIE DOCUMENTE va aparea formularul din dreapta (in meniu, ordinea de completare a nomenclatoarelor este de sus in jos) cu o serie de exact 6 caractere care va constitui o parte din seria documentelor emise de Dvs. De exemplu daca seria introdusa de Dvs. este QWERTU, atunci documentele vor fi inseriate astfel (numerotarea incepe automat de la 1 si se indexeaza automat):

facturi: QWERTU-FI-1
chitante: QWERTU-CH-1
avize: QWERTU-AV-1
dispozitie de incasare: QWERTU-DI-1
dispozitie de plata: QWERTU-DP-1

SUS

 

Angajati / Colaboratori

angajati
Prin clic be butonul ADAUGA ANGAJAT se va deschide formularul de mai jos, toate datele fiind obligatorii. Este recomandabil pentru a va usura munca, sa introduceti la codul angajatului chiar numele complet al acestuia. Dupa ce a fost salvat in baza de date, va aparea ca in tabelul de mai sus, o noua linie (inregistrare) cu datele angajatului / colaboratorului. Aceasta linie poate fi editata sau stearsa. Stergerea are loc numai daca angajatul nu a fost deja alocat unuia sau mai multor clienti.

angajati-adauga      SUS





 
angajati-editare-stergere  
SUS
Furnizori
clienti
furnizori-edit-sterg

Lista de furnizori se vede in primul formular (de mai sus) dupa ce au fost adaugati in baza de date. Este recomandabil sa se introduca pentru codul de furnizor, numele complet sau denumirea completa a firmei. Daca si alt utilizator mai are ca si furnizor aceeasi firma, baza de date nu permite introducerea de duplicate, dar puteti sa mai adaugati la codul furnizorului o cifra sau litera, etc. Adaugarea unui nou furnizor in baza de date presupune completarea formularului de mai jos. Toate datele cerute sunt obligatorii. Editarea si stergerea presupune folosirea iconitelor de tip creion pentru editare si a cosului de gunoi pentru stergere. Daca un furnizor are deja emise acte (facturi, avize) atunci stergerea acestuia nu este posibila.

clienti-adauga  SUS

Clienti
clienti
Lista de clienti se vede in primul formular (de mai sus) dupa ce au fost adaugati in baza de date. Este recomandabil sa se introduca pentru codul de client, numele complet sau denumirea completa a firmei. Daca si alt utilizator mai are ca si client aceeasi firma, baza de date nu permite introducerea de duplicate, dar puteti sa mai adaugati la codul clientului o cifra sau litera, etc. Adaugarea unui nou client in baza de date presupune alegerea tipului de client (persoana fizica sau juridica) urmand a completra dupa caz unul din formulare. Toate datele cerute sunt obligatorii. Editarea si stergerea presupune folosirea iconitelor de tip creion pentru editare si a cosului de gunoi pentru stergere. Daca un client are deja emise acte (facturi, chitante, etc.) atunci stergerea acestuia nu este posibila. De asemenea trebuie alocat clientul catre un angajat al firmei, angajat care a fost salvat anterior in baza de date, in nomenclatorul de angajati. In acest mod, la completarea automata a campurilor din factura: delegat, auto, serie si nr buletin, se vor trece automat datele angajatului caruia i-a fost alocat clientul respectiv. Pentru a se trece la pasul urmator trebuie sa fiti de acord cu termenii si conditiile de utilizare a site-ului bifand casuta respectiva.

clienti-adauga  SUS



Formular introducere date client - persoana fizica
clienti adauga pf    SUS


FormFormular introducere date client - persoana juridica
clienti adauga pj   SUS
Categorii / Subcategorii produse

categorii-subcategorii produse


Ajuta la o gasire mai usoara a produselor in cadrul magazinului virtual. Astfel fiecare produs trebuie sa faca parte dintr-o subcategorie care la randul ei apartine unei categorii. Exemplu: categoria monitoare cu subcategoriile: monitoare lcd, monitoare plasma, etc. Pentru a adauga o categorie / subcategorie se tasteaza denumirea acesteia in casuta de text corespunzatoare si apoi se apasa butonul cu iconita + de culoare verde. Stergerea unei categorii sau subcategorii se face prin clic pe cosul de gunoi corespunzator categoriei sau subcategoriei respective. Aceste categorii si subcategorii se insereaza in baza de date inainte de inserarea produselor.

SUS
Produse

SUS

produse
produse-editare-stergere
produse-detalii

produse adauga
In poza din stanga este lista de produse care apare dupa ce a fost adaugat cel putin un produs in baza de date (initial apare doar butonul ADAUGA PRODUS. La clic pe acest buton se deschide fereastra din dreapta unde se completeaza toate campurile. Pretul unitar care apare in lista este cel fara TVA daca nu sunteti platitor de TVA sau cu TVA daca sunteti platitor de TVA. Aceasta alegere a fost facuta de Dvs. in momentul in care v-ati creat contul de utilizator. Prin clic pe butonul |+| - Detalii se pot adauga, edita, sterge atribute ale produsului respectiv utilizate la magazinul virtual. Exemplu de atribute: culoare, inaltime, greutate, etc. Se poate incarca o poza pentru produs care se foloseste de asemenea la magazinul virtual.

 

Terminale POS si HTTPS

terminale   SUS

Acest nomenclator este disponibil doar pentru utilizatorii special desemnati de administrator care distribuie coduri de incarcare electronica pentru operatorii de telefonie mobila din Romania: Vodafone, Orange, Cosmote, Zapp.

Pentru fiecare client trebuie alocate terminalele acestuia POS si/sau HTTPS. Se completeaza codul terminalului in casuta de text corespunzatoare, apoi se da clic pe iconita cu semnul + de culoare verde pentru a-l salva in baza de date. Pentru a vedea sau ascunde terminalele unui client se da clic pe semnul |+| respectiv |-|. Aceasta alocare de terminale trebuie sa aiba loc obligatoriu inainte de importul de date saptamanal, pentru a nu opri procesul de facturare automata care va avea loc dupa importul datelor.
Daca se da clic pe capetele de tabel atunci va avea loc sortarea dupa campul respectiv, crescator sau descrescator.

 

Conturi
conturi
conturi adauga   SUS


Se utilizeaza pentru a tine evidenta operatiilor pe cont in Registrul de Casa dar si in alte conturi din banci daca doriti acest lucru.
In momentul in care v-ati logat se creeaza automat un cont de tip 5311.CASA cu un simbol cont unic.
Un cont nou se poate crea prin clic pe ADAUGA CONT dupa care se va completa in formularul de mai sus simbolul contului (cod unic ales de Dvs.) si un sold initial pentru acel cont.
Dupa adaugare, va apare in lista de conturi unde puteti sa editati sau sa stergeti acel cont. Stergerea poate avea loc doar daca nu au fost efectuate operatii in acel cont, iar contul nu este de tip 5311.CASA.

Nomenclator Terminale

conturi adauga

Pentru a introduce noi terminale in nomenclator in scopul alocarii ulterioare catre clienti, administratorii pot alege un terminal liber din caseta lista corespunzator furnizorului ales din cea de-a doua caseta lista.

3. DOCUMENTE FURNIZORI

Facturi furnizori
facturi-furnizori
Initial, cand nu sunt inca introduse facturi in baza de date, apare doar butonul ADAUGA FACTURA. Lista se va actualiza automat. La deschiderea paginii vor fi afisate doar facturile emise in ziua curenta. Daca se doreste o afisare pe un alt interval de timp, se actioneaza asupra butoanelor calendar. Daca v-ati inscris ca platitor de TVA, atunci vor apare in plus si coloanele TVA si TOTAL cu TVA. Iconita creion ajuta la editarea datelor facturii: data, data scadenta, ora si minutul. Iconita cos de gumoi sterge factura impreuna cu toate liniile de factura.
OBSERVATIE: Iconita + verde are rolul de a adauga noi produse/servicii pe factura respectiva. Iconita |+| sau |-| are rolul de a afisa sau ascunde liniile de factura pe factura respectiva. Iconitele de previzualizare a facturii cu chitanta apar numai daca a fost emisa chitanta pe factura respectiva, altfel puteti previzualiza doar factura simpla, fara chitanta.   SUS
facturi-furnizor adaugaSUS
Pentru a adauga un nou document, dupa ce s-a dat click pe butonul Adauga, se completeaza datele din formularul de mai sus, dupa care se trece la Pasul urmator - Adauga Produse.





factura adauga produse
In lista de produse de mai sus trebuie sa bifati produsele/serviciile dorite, eventual puteti modifica cantitatea si pretul dupa care se da clic pe butonul ADAUGA PRODUSE SELECTATE.   SUS

factura simpla  SUS

4. DOCUMENTE CLIENTI

Facturi clienti
facturi
Initial, cand nu sunt inca introduse facturi in baza de date, apare doar butonul ADAUGA FACTURA. Lista se va actualiza automat. La deschiderea paginii vor fi afisate doar facturile emise in ziua curenta. Daca se doreste o afisare pe un alt interval de timp, se actioneaza asupra butoanelor calendar. Daca v-ati inscris ca platitor de TVA, atunci vor apare in plus si coloanele TVA si TOTAL cu TVA. Iconita creion ajuta la editarea datelor facturii: data, data scadenta, ora si minutul. Iconita cos de gumoi sterge factura impreuna cu toate liniile de factura.
OBSERVATIE: Avand in vedere numerotarea automata, trebuie sa aveti mare grija cand stergeti o factura. Daca doriti sa anulati o factura atunci daca dupa aceasta factura au mai fost emise alte facturi, asigurati-va ca ati tiparit 3 exemplare (exemplarul 3 eventual recuperat de la clientul Dvs.) din factura pe care doriti sa o stergeti si ati anulat fizic factura. Dupa aceasta puteti sa stergeti factura din baza de date. Iconita + verde are rolul de a adauga noi produse/servicii pe factura respectiva. Iconita |+| sau |-| are rolul de a afisa sau ascunde liniile de factura pe factura respectiva. Iconitele de previzualizare a facturii cu chitanta apar numai daca a fost emisa chitanta pe factura respectiva, altfel puteti previzualiza doar factura simpla, fara chitanta.   SUS
facturi editare stergere
Pentru a salva modificarile dupa ce ati dat clic pe iconita creion si ati editat inregistrarea, aveti posibilitatea sa salvati prin clic pe iconita circulara verde, sau sa anulati modificarile prin clic pe iconita circulara rosie.  SUS


factura detalii

Aceste detalii sau linii de factura apar la clic pe butonul |+| din factura si se restrang sau dispar la clic pe acelasi buton |-|. Fiecare linie de factura se poate edita prin clic pe iconita creion avand posibilitatea sa modificati denumirea produsului/serviciului, unitatea de masura, pretul unitar in RON fara TVA si cantitatea. Daca se doreste stergerea unei linii se actioneaza asupra iconitei cos de gunoi.  SUS

facturi adauga   SUS

Pentru a crea/adauga o noua factura se actioneaza asupra butonului ADAUGA FACTURA, si se va deschide fereastra de mai sus. Se alege tipul de client dupa cae se trece la pasul urmator.

factura client pf
Daca tipul de client ales este persoana fizica, atuci se deschide lista de clienti persoane fizice de mai sus de unde alegeti prin clic pe iconita rosie clientul dorit. Daca tipul de client este persoana juridica se va deschide o alta lista asemanatoare de unde alegeti in acelasi mod clientul dorit. Daca tipul de client dorit este GENEREAZA AUTOMAT FACTURA DIN AVIZ EXISTENT, atunci inseamna ca deja exista un aviz care trebuie preluat automat pe factura si se va deschide lista de avize existente de mai jos de unde alegeti prin clic pe iconita rosie avizul care se doreste a fi preluat automat pe factura respectiva. Daca doriti sa vizualizati liniile de aviz, actionati asupra butonului de ascundere/afisare detalii |+| sau |-|.  SUS

facturi din aviz


factura adauga produse
Imediat dupa ce ati selectat clientul dorit se va deschide lista de produse de mai sus de unde trebuie sa bifati produsele/serviciile dorite, eventual puteti modifica cantitatea si pretul dupa care se da clic pe butonul ADAUGA PRODUSE SELECTATE.   SUS

factura simpla  SUS
Raportul FACTURA SIMPLA de mai sus se obtine prin clic pe iconita de previzualizare cu lupa de pe linia curenta in dreptul titlului Factura. Poza raport a fost efectuata pentru neplatitor de TVA. Daca v-ati inscris ca platitor de TVA, atunci vor apare si coloanele, total cu TVA si total TVA.

factura simpla chitanta
Raportul de mai sus FACTURA CU CHITANTA se obtine prin clic pe iconita de previzualizare cu lupa din dreptul coloanei cu titlul Factura si chitanta. Este disponibil doar daca exista chitanta emisa pentru factura respectiva. Poza raport a fost efectuata pentru neplatitor de TVA. Daca v-ati inscris ca platitor de TVA, atunci vor apare si coloanele, total cu TVA si total TVA.   SUS


Avize

avize

Initial apare doar butonul ADAUGA AVIZ. Pe masura ce noi avize sunt adaugate prin clic pe butonul ADAUGA AVIZ, acestea vor apare in lista. Lista este filtrata la incarcarea paginii doar pentru ziua curenta, insa puteti alege orice alt interval pentru filtrare prin clic pe iconitele calendar. Pric clic pe iconita creion, avizul respectiv se poate edita. La stergerea avizului prin clic pe iconita cos de gunoi se vor sterge automat toate liniile acestuia. Daca se doreste adaugarea de noi produse/servicii pe avizul respectiv, se da clic pe iconita + verde. Daca se doreste afisarea/ascunderea detaliilor (liniilor de aviz) se da clic pe butonul |+| sau |-|. Pentru previzualizarea avizului se da clic pe iconita cu lupa.  SUS


Documente de plata

documente de plata

Initial in lista nu apar documente de plata. Pe masura ce se adauga prin clic pe butonul ADAUGA DOCUMENT PLATA, lista se actualizeaza. La incarcarea paginii sunt afisate doar documentele de plata din ziua curenta. Se poate alege insa si alt interval de timp pentru afisarea acestora prin clic pe iconitele calendar. Prin clic pe butonul de ascundere / afisare |+| |-| se pot vizualiza facturile sau factura de care a fost legat documentul de plata respectiv (chitanta). Pentru previzualizarea chitantei se da clic pe iconita de previzualizare cu lupa.  SUS

documente de plata edit sterge

Pentru editarea unui document de plata se da clic pe iconita creion. Se pot edita data, suma si specificatiile. Daca doriti salvarea modificarilor se da clic pe iconita circulara verde, altfel se da clic pe iconita circulara rosie.

documente de plata adauga

Pentru a adauga un nou document de plata se da clic pe butonul ADAUGA DOCUMENT PLATA dupa care se va deschide formularul de mai sus. Alegeti tipul de document de plata dorit (CHITANTA, DISPOZITIE DE PLATA, DISPOZITIE DE INCASARE) dupa care treceti la pasul urmator.  SUS


documente de plata selecteaza factura

Daca tipul de document de plata ales la pasul anterior este CHITANTA, atunci la acest pas va apare lista facturilor neincasate. Bifati factura sau facturile care trebuie legate de acest document de plata. Daca legati o singura factura, aveti posibilitatea sa incasati o suma mai mica decat valoarea facturii, prin tiparirea sumei dorite in caseta de text SUMA. Se apasa apoi butonul GENEREAZA CHITANTA.  SUS

documente de plata aleg angajat
Daca tipul de document de plata este DISPOZITIE DE PLATA sau DISPOZITIE DE INCASARE, atunci, dupa alegerea tipului de document de plata va apare o lista cu angajatii/colaboratorii inscrisi in baza de date. Scrieti in dreptul angajatului/colaboratorului dorit suma si specificatiile corespunzatoare, apoi dati clic pe iconita rosie cu sageata alba pentru generarea documentului de plata.  SUS



document de plata chitanta raport

Pentru previzualizarea acestui raport se da clic pe iconita cu lupa din lista de documente de plata. Este necesar ca inainte de tiparire sa alegeti casierul din caseta lista. Pentru tiparirea documentului se da clic pe iconita imprimanta (sub logo).  SUS

5. OPERATII PE CONT

operatii pe cont
Initial in lista nu apar inregistrari. Se da clic pe butonul ADAUGA OPERATII CONT pentru adaugarea unei noi inregistrari. In lista sunt afisate la incarcarea paginii doar acele inregistrari corespunzatoare zilei curente. Se poate alege insa si un alt interval de timp prin clic pe iconitele calendar.  SUS

operatii pe cont editare stergere

Prin clic pe iconita creion se poate edita o operatie pe cont. Casutele de text si derulante arata ce campuri pot fi editate. Prin clic pe iconita verde circulara se salveaza modificarile in baza de date, iar prin clic pe iconita rosie circulara se renunta.  SUS

operatii pe cont adauga

Pentru a adauga o noua operatie pe cont se deschide formularul de mai sus (prin clic pe butonul ADAUGA OPERATIE CONT). Toate datele sunt obligatorii. Este necesar sa alegeti si ora, minutul si secunda pentru un calcul corespunzator al rulajelor debitoare, creditoare si soldurilor dupa fiecare operatie (operatiile sunt indexate in ordine crescatoare a datei si orei, minutului, secundei).

operatii pe cont raportRaportul de operatii pe cont se obtine prin alegerea simbolului de cont din caseta derulanta, apoi clic pe butonulprevizualizare (iconita cu lupa). Daca se doreste tiparirea documentului, se da clic pe iconita imprimanta.  SUS

6. MONETAR

MONETAR

Initial nu apar inregistrari in lista. Prin clic pe butonul ADAUGA MONETAR se insereaza o noua inregistrare.  SUS

monetar editare stergere
Pentru a edita o inregistrare se da clic pe iconita creion. Pentru salvarea modificarilor se da clic pe iconita circulara verde. Pentru anularea acestor modificari se da clic pe iconita circulara rosie. Pentru previzualizarea raportului de tiparit se da clic pe iconita de previzualizare cu lupa.   SUS

monetar adauga

Formularul de mai sus, pentru adaugarea unei noi inregistrari monetar trebuie completat acolo unde este cazul, restul casutelor trebuie sa ramana cu valoarea 0. Se alege data (implicit este cea curenta) dupa care se da click pe butonul salveaza.  SUS

monetar raport
Pentru a deschide raportul monetar s-a dat clic pe iconita de previzualizare cu lupa. Pentru tiparirea raportului se da clic pe iconita imprimanta  SUS




7. REGISTRU DE CASA

REGISTRU DE CASA

Raportul REGISTRU DE CASA cuprinde toate operatiile din ziua curenta, soldurile, rulajele in contul de tip 5311.CASA. Pentru tiparirea acestuia dati clic pe iconita imprimanta.  SUS

8. IMPORT DATE

import date

Importul de date se adreseaza si este activ doar pentru utilizatorii special desemnati de administrator care vand coduri de reincarcare electronica pentru operatorii de telefonie mobila: Vodafone, Orange, Cosmote, Zapp.

Pentru importul datelor se alege intervalul de import (acesta se fixeaza automat la saptamana trecuta), apoi se da clic pe butonul Importa date in intervalul ales. Daca se doreste actualizarea dealer name si a preturilor dupa ce s-au importat datele, atunci se alege optiunea dorita din caseta lista.

Facturare automata

Se poate trece acum la facturarea automata, daca setarile au fost facute pentru fiecare client in parte din meniul SETARI-->DISCOUNTURI. Se alege un agent si ziua saptamanii, dupa care se da clic pe butonul GENEREAZA AUTOMAT FACTURILE SI/SAU CHITANTELE. Tiparirea automata are loc dupa ce s-au generat facturile automat. Implicit, intervalul ales este setat pe saptamana care a trecut. Se poate alege insa orice alt interval. Se da clic apoi pe iconita cu lupa pentru previzualizarea documentului. A fost generat un singur document care contine tot ceea ce trebuie tiparit, in ordine, astfel incat foile tiparite nu mai trebuie sa le rearanjati.  SUS

import date

Import Documente plata

import date

Pentru a importa platile facute in banca pentru facturile cu coduri de bare, se alege prin clic pe butonul BROWSE fisierul de import , apoi contul bancar in care se importa platile si se da clic pe butonul IMPORTA BANCA

Contracte si procese verbale automate

import date

Pentru distribuitorii de marfa si coduri de reincarcare pentru telefonia mobila se genereaza automat la introducerea clientului in baza de date contracte si procese verbale. Se poate opta pentru contracte pe client sau pe agent selectat. Tiparirea se face prin clic pe iconita imprimanta cu lupa.

Oferta selectiva

import date

Oferta de produse poate fi filtrata prin bifarea categoriilor de produse din titlul acesteia.

Salarii pe agent

import date

Se alege agentul, intervalul de date pe care se va calcula salariul si se introduc cheltuielile pentru intervalul ales. Profiturile vor fi calculate automat.

Borderou incasari

import date

Pentru a monitoriza incasarile unui agent aveti la dispozitie borderoul de incasari pe agent. Se alege angajatul, intervalul de date. Este afisat in plus si monetarul corespunzator incasarilor din intervalul ales.

9. SETARI

Cota TVA

cota tvacota tva editare

Cota TVA este inserata automat cand va inscrieti pe site. Daca v-ati inregistrat ca platitor de TVA, atunci cota de tva va fi implicit 24%, daca nu va fi 0%. Puteti modifica aceasta cota prin clic pe iconita de editare creion. De asemenea se poate modifica cursul euro, daca moneda introdusa in nomenclatorul de produse este euro. Pretul se va actualiza automat in ron la acest curs stabilit. Salvarea datelor se face prin clic pe iconita circulara verde, renuntarea la salvare se face prin clic pe iconita circulara rosie.

Incarca LOGO

incarca logo   SUS

Pentru a incarca un LOGO ce va apare pe actele emise de Dvs, facturi, chitante, avize, rapoarte este necesar sa incarcati un fisier imagine cu o rezolutie recomandata de 260x60 pixeli ca in exemplul de mai sus.

 Schimba Parola

schimba parola

Pentru schimabarea parolei corespunzatoare user-ului Dvs. trebuie sa furnizati parola veche, apoi parola noua si dati clic pe butonul SCHIMBA PAROLA. Este recomandabil sa alegeti o parola din minim 6 caractere cifre si litere, sa nu fie un cuvant din dictionar.   SUS

 

Modifica date firma

Modifica date firma

Daca doriti sa modificati datele firmei cu care v-ati inscris, dupa ce ati ales din meniu -SETARI-->MODIFICA DATE FIRMA, se deschide formularul de mai sus (dupa ce ati dat clic pe iconita de editare creion). Alegeti iconita circulara verde pentru salvarea modificarilor efectuate sau dati clic pe iconita circulara rosie pentru a renunta.  SUS

 

Cursuri de schimb

cursuri de schimb

Cursurile de schimb se adreseaza si sunt active doar pentru utilizatorii special desemnati de administrator care vand coduri de reincarcare electronica pentru operatorii de telefonie mobila: Vodafone, Orange, Cosmote, Zapp. Alegeti iconita circulara verde pentru salvarea modificarilor efectuate sau dati clic pe iconita circulara rosie pentru a renunta.  SUS

Discount-uri

discount  SUS

Discount-urile se adreseaza si sunt active doar pentru utilizatorii special desemnati de administrator care vand coduri de reincarcare electronica pentru operatorii de telefonie mobila: Vodafone, Orange, Cosmote, Zapp. Setarile de facturare automata le gasiti in tabelul de jos. Trebuie setate: ziua de vizitare/facturare, serviciile POS, daca clientul este incarcat la factura sau nu cu aceste servicii si tipul de documente care se emit pentru clientul respectiv. De asemenea se scrie numarul de exemplare in care se doreste a fi tiparite facturile automate, implicit aceasta valoare este 2. Alegeti iconita circulara verde pentru salvarea modificarilor efectuate sau dati clic pe iconita circulara rosie pentru a renunta.

Pentru a edita inregistrarile se foloseste iconita creion.

discount edit    SUS

 

Newsletter Magazin Virtual

Newsletter magazin virtual   SUS

Pemtru a trimite un email newsletter tuturor clientilor inscrisi, se poate folosi formularul de mai sus ori de cate ori este nevoie. Exemplu: promotii noi, adaugare de noi produse, facilitati, etc.

 

Reviews

  reviews SUS

Pemtru a controla comentariile introduse de clienti pentru produsele din magazinul virtual aveti la dispozitie formularul de mai sus. Comentariile neavenite le puteti sterge.

 

Adresa Magazin Virtual

 adresa magazin virtual  SUS

Un exemplu de adresa a magazinului Dvs. virtual este dat in figura de mai sus. Oricine poate vizita aceasta adresa si comanda produse / servicii din magazinul Dvs. Aceasta adresa trebuie sa o popularizati cat mai mult posibil. In figura de mai jos se poate vedea interfata magazinului virtual disponibil la adresa de mai sus, personalizata pentru fiecare utilizator in parte.

magazin virtualSUS

Discount Oferte

magazin virtual

Pentru a seta discount-urile valabile pe oferte se da clic be creionul galben de editare, se introduce discountul dorit conform exemplului, apoi se apasa iconita verde pentru salvarea modificarilor. Daca se doreste discount negativ (astfel incat pretul sa creasca) se va introduce o valoare negativa. (de exemplu -0,01 pentru o crestere cu 1% a pretului)

magazin virtual

Discount Achizitie

magazin virtual

Pentru a seta discount-urile valabile de achizitie se da clic be creionul galben de editare, se introduce discountul dorit conform exemplului, apoi se apasa iconita verde pentru salvarea modificarilor. Daca se doreste discount negativ (astfel incat pretul sa creasca) se va introduce o valoare negativa. (de exemplu -0,01 pentru o crestere cu 1% a pretului)

magazin virtual

Discount Import

magazin virtual

Pentru a seta discount-urile de import, inainte de a porni facturarea automata, se alege intervalul de date (implicit este cu o saptamana in urma), apoi se da clic pe creionul galben de editare, se introduce discountul dorit conform exemplului, apoi se apasa iconita verde pentru salvarea modificarilor. Daca se doreste discount negativ (astfel incat pretul sa creasca) se va introduce o valoare negativa. (de exemplu -0,01 pentru o crestere cu 1% a pretului). Pentru a actualiza preturile de import pe intervalul de date ales si angajat ales, se alege din lista angajatul.

magazin virtual

10. RAPOARTE

Facturi sortate

facturi sortate

 Intervalul il alegeti prin clic pe iconitele calendar. Ordinea de sortare este in ordine ascendenta (crescatoare) a numarului de factura.  SUS

Facturi neincasate

facturi neincasate  SUS

Situatie client

situatie client   SUS

 

Facturi neincasate pe agent

situatie client

Se alege agentul, apoi se va afisa situatia lui ca in figura de mai sus. Prin clic pe iconita imprimanta (sau Ctrl+P) se poate tipari raportul.

Raport import

raport import

Raport Import se adreseaza si este activ doar pentru utilizatorii special desemnati de administrator care vand coduri de reincarcare electronica pentru operatorii de telefonie mobila: Vodafone, Orange, Cosmote, Zapp. Pentru tiparire se da clic pe iconita Imprimanta. Intervalul de raportare este ales prin clic pe iconitele calendar.  SUS

Raport import / Agent

raport import pe agent

Raport Import / Agent sau Client se adreseaza si este activ doar pentru utilizatorii special desemnati de administrator care vand coduri de reincarcare electronica pentru operatorii de telefonie mobila: Vodafone, Orange, Cosmote, Zapp. Pentru tiparire se da clic pe iconita Imprimanta. Intervalul de raportare este ales prin clic pe iconitele calendar, iar agentul din caseta derulanta.  SUS

Raport import pe client

raport import pe agent

Anexa vanzari

raport import pe agent

Pentru a vizualiza tranzactiile in detaliu pe client sau furnizor se foloseste formularul de mai sus. Se alege intervalul de date (implicit este cel precedent), apoi tipul de anexa si eventual clientul.

Stocuri pe gestiuni (angajati)

stocuriSUS

Stocurile se calculeaza pe fiecare gestiune in parte (angajat). Modalitatea de calcul a stocurilor este urmatoarea: se calculeaza suma intrarilor din facturile de furnizor pe fiecare gestiune si cod de produs in parte, apoi suma intrarilor pe cod gestiune si cod de produs din avizele de transfer pe gestiuni corespunzatoare gestiunii de intrare, suma iesirilor din avizele de transfer pe gestiuni pentru fiecare gestiune si cod de produs corespunzatoare gestiunii de iesire, suma iesirilor din facturile de client care nu au preluat un aviz, grupate de asemenea pentru fiecare gestiune si cod de produs in parte. Formula finala de calcul este stoc initial (care se poate edita pentru fiecare gestiune si cod de produs prin clic pe creionul din formularul de mai sus) + total intrari - total iesiri.

Stocuri audio

stocuri

Pentru a folosi stocurile audio este necesar un scanner de coduri de bare si boxe functionale sau casti, eventual wireless. Se alege gestiunea, apoi se scaneaza codurile dorite urmand ca stocul sa fie comunicat in casti sau boxe.

Numar clienti pe agent

stocuri

Pentru a vizualiza numarul de clienti noi realizati de un agent intr-un anumit interval se foloseste formularul de mai sus. Astfel se poate verifica target-ul de clienti stabilit pe fiecare agent in parte.

11. BOUTIQUE

stocuri

Modulul Boutique este unul foarte versatil si permite operarea cu ajutorul scannerului de coduri de bare. Se scaneaza codurile de produse dorite introducand cantitatile corespunzatoare (implicit 1). Dupa aceasta se poate alege din lista ce fel de document sa se genereze. De exemplu se poate vinde tip hypermarket.

12. PRODUCTIE

Operatii

stocuri

Prin alegerea meniului Operatii se afiseaza lista de operatii disponibila pentru producerea unui produs.

stocuri

Pentru a adauga o noua operatie, se completeaza casutele corespunzatoare, unitatea de masura fiind corespunzatoare timpului de executie. De exemplu poate fi: minute.

stocuri

Formularul de mai sus apare cand adaugam la retetar operatiile necesare procesului de productie al unui produs finit. Se bifeaza operatiile dorite, specificand eventual un cost nou daca este diferit de cel din nomenclatorul de operatii. Se poate alege si o singura operatie din caseta lista.

Retetare

stocuri

Se folosesc pentru a caracteriza procesul de productie al unui produs finit. Aici se stabileste componenta atat in produse componente cat si ca operatii ce au loc in procesul de productie. Pentru adaugarea de noi retetare se da clic pe butonul adauga retetar si se va deschide formularul de mai jos. In lista de retetare de mai sus butonul cu iconita + de culoare verde din stanga este folosit pentru a adauga noi produse la retetar, pe cand acelasi buton din partea dreapta a formularului este folosit pentru a adauga noi operatii in procesul de productie al produsului finit respectiv.

 

stocuri

Se alege angajatul si produsul finit dorit, apoi se da clic pe butonul Pasul urmator-->Alege Produsele. Este vorba de produsele care intra in componenta produsului finit.

Ordine de productie

stocuri

Ordinele de productie sunt de fapt comenzi de lansare in productie a anumitor produse finite. In formularul de mai sus apare lista de ordine de productie in intervalul de date ales.

stocuri

Pentru a adauga un nou ordin de productie se alege angajatul, apoi clic pe butonul Pasul urmator-->Alege Produsele. Se va deschide formularul de mai jos unde se bifeaza produsele specificandu-se cantitatile si eventual noile preturi corespunzatoare. Prin clic pe butonul Adauga produsele selectate se va memora in baza de date on nou ordin de productie.

stocuri

Bonuri consum

stocuri

Lista bonurilor de consum este data mai sus. Se vor afisa bonurile de consum in intervalul de date ales. Pentru a adauga un nou bon de consum se da clic pe butonul Adauga Bon Consum. Va apare formularul de mai jos unde aleg angajatul si gestiunea din care ies produsele. La clic pe butonul Pasul urmator-->Alege Produsele se vor alege produsele si cantitatile necesare.

stocuri

Bonuri intrare

stocuri

Lista de bonuri de intrare este afisata in intervalul de date ales. Pentru a adauga un nou bon de intrare se da clic pe butonul Adauga Bon Intrare si se va deschide formularul de mai jos. Se va alege angajatul, apoi gestiunea destinatie dupa care se va da clic pe butonul Pasul urmator-->Alege Produsele. In formularul respectiv se vor alege cantitatile si eventual preturile necesare.

stocuri

 

Rapoarte de productie

stocuri

In intervalul ales se vor afisa rapoartele de productie ca in formularul de mai sus.

13. UTILIZATORI

Aceasta optiune este permisa doar administratorilor.

14. CUM FOLOSESC APLICATIA

Se deschide aceasta pagina.

 

PARTEA I. IMPLEMENTARE LA PRIMUL CONTACT CU DISTRIBUITORUL

Pasii necesari ce trebuie implementati la sediul distribuitoriului (Internet Explorer 7-8 - ultima versiune aici)

1. Verificarea aparitiei barelor Menu Bar si Command Bar. Daca acestea nu sunt vizibile se da click dreapta de mouse in zona unde apare meniul derulant din figurile 1 si 2 si se bifeaza Menu Bar si Command Bar

Menu Bar IE8  SUS

Figura 1. Bara Menu Bar

 

Command Bar IE8

Figura 2. Bara Command Bar  SUS

2. Tipariti adresa reincarcare-online.ro in bara de adrese a browser-ului, dati enter, apoi se creeaza scurtatura pe desktop catre site-ul de-vis-software.ro conform figurii 3

ScurtaturaDesktop IE 8

Figura 3. Crearea unui shortcut pe desktop catre reincarcare-online.ro  SUS

 

3. Adaugarea site-ului reincarcare-online.ro la site-urile sigure in vederea deblocarii ferestrelor pop-up pt acest site, de asemenea permiteti meta-refresh-ul si active scripting conform figurilor 4, 5, 6, 7 si 8. Inchideti browser-ul si porniti de la scurtatura creata anterior. Acum site-ul este complet functional pt. browser-ul clientului.

Tools IE8

Figura 4. Click Tools, apoi Internet Options...   SUS

 

1

Figura 5. Click Trusted sites, apoi butonul Sites.   SUS

 

TRUST IE8 - 2

Figura 6. Tipariti in zona albastra https://www.de-vis-software.ro si apasati butonul Add. Dupa aceea apasati butonul Close.  SUS

 

Tot din meniul Tools-->Options-->tab-ul Security-->butonul Custom Level trebuie permis meta refresh-ul - figura 7

metarefresh IE8

Figura 7. Permiteti meta refresh-ul - zona incercuita - Enable bifat.  SUS

 

Din acelasi meniu Tools-->Options-->tab-ul Security-->butonul Custom Level trebuie permis Active scripting - figura 8.

active scripting IE8

Figura 8. Permiteti Active scripting - zona incercuita - Enable bifat.  SUS

 

Pasii necesari ce trebuie implementati la sediul distribuitorului (Mozilla Firefox - ultima versiune aici http://www.mozilla.com/ro/)

1. Tipariti in bara de adrese, reincarcare-online.ro, dati enter, apoi micsorati un pic fereastra browser-ului si trageti cu mouse-ul din zona incercuita - pe desktop conform figurii 9.

Shortcut Mozilla

Figura 9. Trageti cu mouse-ul din zona incercuita spre desktop.  SUS

 

2. Click Tools, apoi Options conform figurii 10

Tools Mozilla

Figura 10. Click Tools, apoi Options   SUS

 

popup mozilla

Figura 11. Click Content, apoi butonul Exceptions din dreptul Block pop-up windows. Toate casutele trebuie bifate. SUS

 

 Trusted Sites Mozilla

Figura 12. Tipariti https://www.de-vis-software.ro, apoi click pe butonul Allow, dupa care apasati Close. In acest moment browser-ul este configurat si puteti sa il inchideti si sa-l reporniti iar de la scurtatura creata anterior.  SUS

 

Tot din meniul Tools-->Options-->tab-ul General debifati casuta incercuita din figura 13.

metarefresh firefox

Figura 13. Permiteti meta refresh-ul - zona incercuita - casuta trebuie sa fie debifata.  SUS

SUS

Observatie: Odata logat, utilizatorul beneficiaza de sesiune live, adica sesiunea nu se incheie decat la inchiderea browser-ului sau la logout. Utilizatorul nu va fi delogat automat, deci trebuie avut mare grija sa nu lase PC-ul nesupravegheat daca nu se delogheaza.

 

PARTEA III. CONSIDERATII PRIVIND UTILIZAREA SITE-ULUI PE TELEFOANELE MOBILE TIP SMARTPHONE.

Desi ar parea ca un smartphone ar trebui sa se comporte la fel ca orice PC, in realitate lucrurile stau diferit. Sistemele lor de operare sunt diferite fata de cele ale unui PC si au facilitati care le deosebesc, cum ar fi browser-ele de internet si setarile acestora. Am testat intr-un Orange Shop mai multe smartphone-uri cu sisteme de operare diferite: Android, BlackBerry, Symbian, Windows Mobile, IPhone. Au permis accesul pe site doar acelea cu sisteme de operare Symbian si Windows Mobile. Este foarte important sa se seteze browser-ele acestor telefoane astfel incat sa permita:

  1. deblocarea ferestrelor de tip pop-up;

  2. accesarea site-urilor cu certificate de securitate care nu sunt prezente in lista lor;

  3. executarea scripturilor Java Script

  4. meta refresh-ul (reincarcarea paginii la un anumit interval de timp)

Din ce am constatat dupa testare pot spune ca setarile 1 si 3 sunt pe toate sistemele de operare testate, mai putin setarile 2 si 4 care nu apar explicit si nu am reusit sa-mi dau seama cand sau daca ele ar fi responsabile de neincarcarea site-ului sau executarea lui necorespunzatoare.   SUS